Vyhledávání


Kontakt

zafl.liga[@]seznam.cz
bankovní spojení: 3200555397/6800

jan.sta[@]centrum.cz

MARTIN VERNARSKÝ Z TVOŘIHRÁZE ZPOVÍDAL JEDNOHO Z ČLENŮ VEDENÍ LIGY

16.10.2015 08:14

V minulých dnech přišel Martin Vernarský z Tvořihráze s nápadem udělat rozhovor s jedním ze členů vedení ligy, s Ivošem. Zaslal mu pár otázek a výsledný rozhovor vznikl velmi rychle.

 

Na houbách, aneb jak jsem potkal Ivoše

V sobotu brzy ráno, ještě před zápasem zaflu,  jsem se vydal do lesa na houby. Jak se tak brouzdám listím, najednou vidím opodál v mlze obrys postavy. Vydal jsem se tedy tím směrem, abych zjistil, kdo měl stejný záměr jako já. Když jsem se přiblížil na pár metrů, zjistil jsem, že je to náš Ivoš. Zeptal jsem se ho, jestli na mě nemá chvíli čas, že bych měl pár otázeček. Ochotně odpověděl, že ano, ale že spěchá, že za chvíli má zápas zaflu. Neváhal jsem ani minutu. A tady je máte:

 

1.Ahoj Ivoši, co říkáš z pozice vedoucího ligy, ne hráče, na vývoj ligy? Nějaké překvapení pro tebe?

Co se týče vývoje kvalitativního, tak ani nějak překvapen nejsem. Už v minulých sezónách se ukázalo, že liga je velmi vyrovnaná. Sice po základní části vždycky vyhrají Šmoulové, ale play off je pak úplně o něčem jiném. Ukazuje se, že od doby, kdy nám platí pravidla ohledně výjimek, se liga velmi vyrovnala. A za tímto názorem si stojím.

Dál bych mohl uvést jako překvapení nováčky ligy. V posledních dvou letech se do ligy dostali Jaroslavice, Zlej sen a Bukanýři. Obzvlášť na Jaroslavicích je vidět, že jejich hráči už přivykli ZAFLu a že jsou schopni dělat body. Zlej sen se taky prezentuje velmi pohledným florbalem a podle mě ještě nadělá všem svým soupeřům nemalé problémy. Bukanýři sice ještě nemají body, ale i oni se postupně zvednou, potřebovali by ale trošičku posílit. Dalším překvapením jsou pro mě výkony Hodonic. Myslím si, že za poslední 2 roky tenhle tým sice prošel určitou hráčskou obměnou, ale rozhodně k lepšímu. Mají hodně běhavých a šikovných hráčů. To by bylo asi ke kvalitě týmů.

Co se týče dalších věcí, byl jsem spíš nemile překvapen, že jsme už jako disciplinárka museli řešit některé záležitosti. Především kontumace nás překvapily. Na to jsme připraveni nebyli, protože tahle situace nastala v historii ligy před sezónou jen jednou. Ale myslím, že letos už žádné další kontumace nebudou. Přeci jen se to dalo připočíst k tomu, že ZAFL letos začínal dříve, než je obvyklé.

 

 

2. Jak jsi - nejsi spokojen s přístupem k lize jednotlivých týmů, co se týče pořádání, komunikace a spolupráce?

Vždycky je to hlavně o kapitánovi (vedoucím) toho daného týmu. Většina týmů si plní své povinnosti do puntíku a mnohdy už s předstihem zajišťuje rozhodčí. Některé týmy to dělají na poslední chvíli a je třeba je popohánět, aby bylo vše zajištěno. Ale řeknu, že jsem spokojen. A tady bych chtěl všem vedoucím (kapitánům) velmi poděkovat. I když se někdy vyskytne drobný problém, jsme schopni ho společně vyřešit a vzájemně si pomoci. Bez snahy vedoucích (kapitánů) a jejich pomoci s pořadatelstvím by liga nemohla vůbec existovat.

 

3. Je něco, co bys vyloženě chtěl změnit?

Nevím, nic moc mě teď nenapadá. Měli jsem s Honzou před letošní sezónou v hlavě rozdělení ligy na první a druhou ligu, pokud bychom měli třeba 16 týmů. V rámci těchto lig by se mohlo postupovat (sestupovat), mohly by být povoleny střídavé starty atd., bylo by to asi velmi zajímavé (aspoň z mého pohledu). Možná se někomu tenhle nápad bude zdát jako naprostá kravina, ale stejně nás to napadlo :-). Máme letos 14 týmů, další rozšiřování ligy asi už není možné kvůli kapacitě haly. Pokud by se hlásily další týmy, nemohli bychom ponechat soutěž, kdy by hrály všechny týmy jednu ligu, tam bychom museli o rozdělení soutěží uvažovat. Ale myslím, že další týmy se už asi hlásit nebudou. Potenciál Znojemska jsme už podle mě vyčerpali :-).

 

 

 

4. Jako tradičně se na chatu objevují reakce hráčů, diváků. V jedné tvojí reakci se objevila věta, že je to tvoje poslední sezóna, co se pořádání týče. Bylo to v afektu, už se ti nechce, nebo tě to odrazuje, když vidíš takové nesmyslné reakce? (protože přeci za to vždy může ten, kdo je majitel, vedoucí, nebo šéf) :)

 

Už jsem si zvykl, že na chatu reagují lidé, kteří se většinou ani nepodepíšou. Já mám bohužel tu vlastnost, že se snažím všem odpovědět. Nejhorší je, že tam píší obzvlášť ti, kteří třeba o pravidlech ligy, o výjimkách atd. nemají ani ponětí nebo jim třeba vůbec nerozumí. To je věc, která mě výrazně odrazuje a která mě hrozně štve.

Je pravda, že v jedné reakci jsem napsal, že je to moje poslední sezóna jako organizátora ligy. Vím, že jakožto organizátoři jsme pod ligou podepsáni, a proto i stížnosti jdou logicky na naše hlavy s Honzou. To chápeme oba dva. Každopádně to mé vyjádření nebylo napsáno v afektu. Věděl jsem moc dobře, co tam píšu. Obzvlášť po stupidních a útočných rekcích pokládám sám sobě otázku, jestli to má dál cenu. Pak jsem vždycky strašně naštvaný sám na sebe, že na chatu těm lidem vůbec odpovídám, že ty jejich příspěvky nenechám bez odezvy. V tu chvíli mám obrovskou chuť zrušit stránky a na vše se vykašlat.

Mně osobně nevadí, když někdo přijde s oprávněnou kritikou a řekne, kde je podle něj chyba a jak by se to dalo udělat jinak. Takové názory beru a občas nám na mail chodí. Nejsou sice úplně vždycky realizovatelné, ale ceníme si jich, protože víme, že někdo má nápad, jak něco vylepšit, upravit atd. To je fajn. Ale nadávky na chatu a urážení nás dvou mi přijde dost mimo mísu.

Ale abych se vrátil k té původní otázce, liga by snad měla pokračovat dál tak, jak ji všichni znají. Ten „zaflový důchod“ snad ještě není na pořadu dne :-).

 

 

5. Poslední věc - pro většinu lidí je zafl koníček, zábava, tudíž vše všichni dělají zadarmo, ba co víc ještě je to stojí volný čas, práce atd... Já osobně si myslím, že liga už je na takové úrovni, kdy, i když je to záliba, tak ti, co tomu věnují pravidelně čas, by měli být ohodnoceni. Třeba i symbolickou částkou (plácnu 1000kč/měsíc). Toho času, co do toho dávají, konkrétně myslím tebe teď, není málo. Nemyslíš si, že by mělo být něco vybráno od všech týmů bokem, aby bylo na pokrytí těchto nákladů? Klidně opomeň sebe a odpověz obecně. Byla by motivace, liga by udržela svou kvalitu a nějaká pravidla.

 

Nápad je fajn, ale není realizovatelný. Hned by po takovém člověku šel berňák, protože tyhle příjmy by se asi těžko danily :-). Když se se ZAFLem začínalo, nepředpokládali jsme, že se na tom dá vydělat. Kvůli tomu ligu neprovozujeme. Je to spíš o chuti to dělat, když má člověk chuť ligu organizovat, není ani třeba finanční ohodnocení, protože je to prostě zábava, koníček, jak sám píšeš, proto o těchto odměnách ani neuvažujeme. Když se na chatu objeví nějaká urážka a já reaguju odpovědí, že by si ten člověk měl uvědomit, že to vše děláme zdarma, není to proto, aby se uskutečnila veřejná sbírka na mě a Honzu. Píšu to tam proto, aby si ten dotyčný uvědomil, že vše děláme právě jen pro zábavu, protože sami chceme, ne z donucení. Až nás s Honzou tahle chuť opustí, asi nastane problém, protože nejsem schopen odhadnout, jestli by se našel někdo, kdo by v našich šlépějích pokračoval, ale třeba se pletu.

 

6. Otázka na rozloučenou - jak se těšíš na Vánoce?

Já se těším na Vánoce hlavně kvůli synovi. Vidět ho u stromečku, jak je vyvalenej z ozdob a dárků, to je pro mě nejvíc na světě. Tohle se prostě nedá ani slovy popsat. A když najdu pod stromkem nějakou novou florbalku, asi se zlobit nebudu :-)

 

Každopádně bych ti chtěl moc poděkovat za fajn rozhovor. Třeba se na těch houbách opravdu někdy potkáme, i když já bych houbu nenašel, ani kdyby měla půl metru a byla přede mnou :-)